آنچه باید قبل از خرید دوربین مدار بسته بدانیم

آنچه باید قبل از خرید دوربین مدار بسته بدانیم را قرار است در این وبلاگ بررسی کنیم. همانطور که می دانید نصب و راه اندازی دوربین های مداربسته امروزه به امری الزامی تبدیل شده است. لذا قبل از اقدام به خرید سیستم های امنیتی مداربسته باید دقیقا نیاز خود را بدانیم که دوربین مداربسته ای که قرار است خریداری شود دارای چه امکانات و کیفیتی باشد.

سیستم نظارت تصویری

پیشرفت‌های سریع فناوری منجر به ظهور سیستم‌های نظارت تصویری واقعی، واضح و سازگار با قابلیت‌های پردازش صوتی/تصویر/تصویر هوشمند شده است. دستگاه های دوربین مداربسته مدرن به گونه ای طراحی شده اند که هشدارهای لحظه ای را در حوادث غیرمنتظره ارائه دهند.
این سیستم‌های نظارتی پویا برای کمک به تیم‌های امنیتی از طریق تجزیه و تحلیل ویدئویی کارآمد برای بازجویی‌ها و تحقیقات پزشکی قانونی برنامه‌ریزی شده‌اند. سیستم‌های ویدیویی امروزی ویژگی‌های پیشرفته‌ای مانند اعلان‌های خودکار تلفن همراه، حسگرهای حرکتی، هشدارهای خودکار و موارد دیگر را ارائه می‌دهند.
جدیدترین دستگاه های نظارت تصویری به صورت سفارشی برای پاسخگویی به نیازهای تجاری مشتری ساخته شده اند. راه حل های مختلف دوربین مداربسته بر اساس الزامات خاص برای پوشش چندین مکان یا ایمن سازی تنها یک منطقه خاص در دسترس هستند. این دستگاه‌ها امکان دسترسی به ویدیوی درخواستی و فضای ذخیره‌سازی وسیع را فراهم می‌کنند.

آنچه باید قبل از خرید دوربین مدار بسته بدانیم

پنج نکته در خرید سیستم دوربین مدار بسته

نصب یک سیستم نظارت تصویری یک راه عالی و اغلب ضروری برای اطمینان از ایمنی کسب و کار و کارمندان شما است. گزینه های بی شماری برای دوربین مدار بسته وجود دارد، بنابراین تصمیم گیری در مورد آنچه نیاز دارید اغلب دشوار است.

در اینجا پنج مورد مهمی که باید به آنها توجه کنید آمده است.

1. دوام برای موقعیت های نظارت در فضای باز و داخلی

هنگام تصمیم گیری در مورد تجهیزات مناسب برای سیستم دوربین مدار بسته خود، عوامل محیطی را در نظر بگیرید که ممکن است بر عملکرد دوربین تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، ممکن است در هوای بارانی به یک دوربین ضد آب یا فیلتر UV برای هوای آفتابی نیاز داشته باشید. عناصری مانند گرد و غبار نیز می توانند تصویر را مختل کنند، اما به راحتی می توان با محفظه ضد گرد و غبار از آنها جلوگیری کرد.

2. قابلیت های پوشش مناسب

چه مقدار از ساختمان تجاری شما نیاز به پوشش دارد؟ ممکن است متوجه شوید که بودجه شما باعث می شود مناطقی را که دوربین ها را تنظیم می کنید اولویت بندی کنید، اما با فناوری هایی مانند دوربین 360 درجه یا دوربین زوم پان شیب، نصب یک دوربین واحد این پتانسیل را دارد که تمام زمین های لازم را پوشش دهد. این یک راه حل ایده آل برای بسیاری از مشاغل، به ویژه مشاغل کوچک است، زیرا شما مجبور نیستید برای چندین دوربین هزینه کنید، فقط برای نقاط اصلی ورودی دوربین مداربسته کفایت می کند.

3. کیفیت وضوح خوب

در صورت ارتکاب جرم، ضبط واضح، شناسایی عاملان را برای مجریان قانون آسان‌تر می‌کند. دوربین های امنیتی IP دارای حداقل 5.0 مگاپیکسل یا 1080P هستند که تا 25 برابر دوربین های مدار بسته آنالوگ رزولوشن دارند. برای مناطق کوچکتر که دوربین از فاصله کمتری ضبط می کند، وضوح کمتر ممکن است کافی باشد. ما می‌توانیم توصیه‌های خود را با توجه به بودجه و نیازهای وضوح شما ارائه کنیم.

آنچه باید قبل از خرید دوربین مدار بسته بدانیم

4. یک سیستم مدیریت ضبط قابل اعتماد

یک سیستم نظارت تصویری موثر باید با یک سیستم مدیریت ویدئویی قابل اعتماد پشتیبانی شود. دوربین‌های مدار بسته می‌توانند روی کارت حافظه، دستگاه ضبط ویدئوی دیجیتال اختصاصی (DVR) یا سیستم ضبط ویدیوی شبکه (NRV) ضبط کنند. سیستم DVR یا NVR به طور کلی به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد توصیه می شود، زیرا ظرفیت ذخیره سازی حافظه بیشتری دارند.

همچنین ممکن است لازم باشد نحوه و زمان دسترسی به موارد ضبط شده را در نظر بگیرید. آیا می خواهید از حرکت غیرمعمولی که در ساعات تعطیلی شناسایی شده است مطلع شوید یا بتوانید از راه دور از طریق تلفن خود به دوربین دسترسی داشته باشید؟ اگر دوربین از طریق Wi-Fi متصل است، ممکن است بخواهید از ایمنی سیستم نظارت تصویری خود در برابر هک شدن از طریق یک اتصال رمزگذاری شده اطمینان حاصل کنید.

5. نیازهای عملکردی خاص را برآورده کند

سیستم های دوربین مدار بسته به دلایل مختلفی نصب می شوند، از جلوگیری از وقوع جرم گرفته تا نظارت بر طبقه اتاق فروش. دوربین‌های جعبه‌دار اغلب به‌عنوان یک عامل بازدارنده قابل مشاهده از جنایات استفاده می‌شوند، در حالی که دوربین‌های امنیتی مخفی کمتر نفوذی به نظر می‌رسند. هنگام نصب یک سیستم دوربین مدار بسته، باید دوربینی را انتخاب کنید که برای شرایطی که از آن استفاده می کنید توصیه می شود. اگر به تشخیص حرکت، تشخیص چهره یا دید در شب نیاز دارید، خوب فکر و تصمیم گیری کنید.

آنچه باید قبل از خرید دوربین مداربسته بدانیم

امروز همه ما با استفاده از دوربین های مداربسته محل زندگی و کار و خود را کنترل می کنیو و امنیت لازم را در صورت عدم حضور خود ایجاد می کنیم . از این رو با توجه به هزینه های بالایی که در هنگام خرید دوربین های مداربسته و نصب انها وجود دارد بادی نکاتی را قبل از خرد دوربین های مداربسته بدانیم تا بهترین مدل دوربین را با توجه به نیاز خود و حساسیت موضع کنترل انتخاب کنیم.  دوفاکتور مهم قبل از خرید دوربین مداربسته  کیفیت و قیمت دوربین می باشد. بر اساس تجربه های موجود دوربین هایی با کیفیت پایین معمولا قیمت کمی  خواهند داشت از این رو برای کارهای حساس و امینت جانی و مالی این مدا دوربین ها کاربرد ندارد این نکته را به یاد داشته باشیم که امنیت هیچ گاه قیمت ندارد.

ابندا باید انواع مدل دوربین های مدارسبته و نحوه نصب و کارکرد انها را بشناسد. دوربین های مداربسته بر اساس نحوه ی انتقال و ذیخره تصاویر و فیلم ها  در دو دسته دوربین های سیم دار یا آنالوگ و دوربین های بیسیم یا تحت شبکه ای وجود دارند.

 دوربین های مداربسته آنالوگ

دوربین های مداربسته آنالوگ یا سیم دار دارای دستگاه ضبط کننده دیجیتال دی وی آر هستند و معمولا می توان از4 دوربین تا 64 دوربین را همزمان به این دی وی آر متصل کرد. این مدل دوربین های آنالوگ برای مکان های بسایر بزرگ و شلوغ و با حساسیت بالا  مناسب است زیرا که همزمان تا حداکثر64 دوربین را در محل نظارت نصب کرد.  اما نصب این دوربین ها به سیم کشی و کابل کشی های مخصوص نیاز دارد و از این لحاظ پر هزینه می باشد.

آنچه باید قبل از خرید دوربین مدار بسته بدانیم

 دوربین های تحت شبکه

دوربین های تحت شبکه ای بیسیم این مدل دوربین ها در دو نوع وای فای دار و سیم کارت خور در بازر موجود هستند. از مزایای این مدل دوربین ها عدم نیاز به دی وی آر و سیم کشی  می باشند . در مدل وای فای دار برای نظارت بر محیط های کوچک مانند خانه یا اتاق و یا دفتر کار ممناسب می باشد وزیرا که به مودم  متصل شده و تصاویر و فلیم هار به گوشی همراه کاربر انتقال می دهد. جدید ترین نوع دوربین های بیسیم نوع سیم کارتی ان است که با استفاده از اینترنت داخلی سیم کاتر اطلاعات ضبط شده را به کاربر انتقال می دهد . دوربین های سیم کارتی برای هر نوع محیط بزرگ و یا کوچک شلوغ و یا کم رفت و امد حتی برای بیابان ها و بزرگرراه ها و مکان های دور افتاده مناسب هستند.

اندازه و سایز دوربین های مداربسته را قبل از خرید با توجه به نحوه استفاده از ان در نظر بگیرید . اگر می خواهید کسی به وجود دوربین در محل کار یا منزل شک نکند از دوربین های ریز مخفی ای جاسوسی استفاده کنید . این دوربین ها در طرح و شکل های مختلف ساخته شده اند بسیار شبیه به دکوراسیون خانه بوده و در اشکالی مانند خودکار، لامپ، ساعت دیواری ، دکمه لباس، پریز برق و غیره ساخته شده اند.

حتما قبل از نصب و استفاده از دوربین های مخفی جاسوسی مجوز های قانونی لازم را برای استفاده از آن  دریافت کنید.

جنس دوربین های مداربسته

کیس یا بدنه دوربین های مداربسته بسیار مهم می باشد . اگر در فضاهای بیرونی از دوربین های مداربسته استفاده می کند حتما بادی کیس یا بدنه فلزی مقاوم داشته که بتواند هر نوع شرایط آب و هوایی مانند برفی، بارانی،آفتابی و غیره را تحمل کند. اگر در فضاهای داخلی مانند خانه یا محل کار مراکز صنعتی و تجاری پاساژ ها و مغازه ها از دوربین  استفاده می کنید دوربین هایی با بدنه پلاستیکی که ضد ضربه و مقاوم بوده را انتخاب کنید.

قبل از خرید به کیفیت  لنز دوربین، ثابت یا متحرک بودن آن، توانایی دید در شب به صورت رنگی و سیاه و سفید، داشتن رزلولویشن بالا . داشتتن سنسور های حساس به حرکت و صدا . میزان حافظه ی رم یا هارد دیسک آن، قدرت زوم اپتیکال و دیجیتال لنز آنها و داشتن کارت گارانتی آن دقت کنید. در آخر اینکه از دوربین چه انتظاری دارید مناسب اب انتظارات خود آن را انتخاب کنید.

برای مثال اگر از دوربین ها برای تشخیص پلاک یا چهره افراد از فواصل دور استفاده ک میکنید باید دوربین هایی با لنز متحرک و سنسور حساس به  حرکت و صدا و لنز متحرک با قدرت زوم اپیتیکال و دیجیتال 10 برابر انتخاب کنید.

آنچه باید قبل از خرید دوربین مدار بسته بدانیم

در اینجا تمامی معیار های لازم را برای انتخاب و خرید یک سیستم امنیتی خوب بررسی کردیم، لذا اگر قصد خرید دوربین مداربسته همراه با سایر لوازم و تجهیزات جانبی را دارید هم اکنون تلفن خود را بردارید و با شماره تماس های موجود در این وبسایت تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما