خرید مستقیم دوربین مداربسته سقفی با بهترین فرمت

خرید مستقیم دوربین مداربسته سقفی با بهترین فرمت را با ما تجربه کنید. انواع دوربین مداربسته دام برای نصب و راه اندازی در مکان های داخلی را می توانید از مرکز فروش دوربین مداربسته منصوری سفارش و خریداری کنید. دوربین dome با برند های متفاوتی موجود هستند که همگی با قیمتی استثنایی توسط تکنو دوربین به فروش می رسد. با ما همراه باشید تا در مورد درب ضد سرقت درب حیاط های گنبدی بیشتر توضیح دهیم:

دوربین دام چیست؟

دوربین دام به دوربینی گفته می شود که شکل ظاهری آن نیمه دایره ای گنبدی است که از انواع مدل های دوربین مداربسته است. در زبان انگلیسی ( Dome ) به معنی گنبد است و مناسب نصب در محیط های داخلی هستند و اغلب به دلیل بدنه فلزی قابل نصب در فضای خارجی هستند و دوربین های دام با بدنه پلاستیک قابل نصب در فضای داخلی هستند به دلیل اینکه این دوربین ها به بدنه پلاستیکی مقاومت کافی در برابر شرایط آب و هوایی محیط خارجی را ندارند و آسیب مستقیم به دوربین وارد میشود. نوع طراحی دوربین های دام به نحوه‌ای است که مناسب نصب در زیر سقف هلی مسکونی هستند. درب ضد سرقت درسی دام برای نصب در منازل، اداره‌ها، مراکز تجاری و غیره مناسب است جنس اغلب این دوربین ها پلاستیک و اغلب فلزی هستند.

در ادامه می خواهیم عناوین مهم دوربین های دام را بررسی کنیم:

  • ویژگی های دوربین دام چیست
  • کاربرد دوربین دام
  • تفاوت دوربین دام و اسپی دام

خرید مستقیم دوربین مداربسته سقفی

انواع دوربین مداربسته دام

براساس نوع تکنولوژی بکاررفته در دوربین های مداربسته، آنها به دو دسته تقسیم بندی می شوند. نوع اول آنالوگ HD و دوم تحت شبکه است. این دو تکنولوژی هر کدام دارای بستر متفاوتی هستند که به صورت جداگانه در مقالات آینده به آنها می پردازیم. دوربین های دام با هر دو نوع تکنولوژی آنالوگ HD و تحت شبکه تولید و به بازار عرضه می شوند.

استفاده از دوربین دام آنالوگ HD با توجه به کیفیت تصویر و سایر ویژگیهای آن مقرون به صرفه تر است. در مقابل دوربین دام تحت شبکه از کیفیت تصویر بالاتر و قابلیت های بیشتری برخوردار است. اینکه کدام نوع دوربین دام را انتخاب کنیم براساس کاربرد و هدف مورد نظر متغیر خواهد بود.

ویژگی های دوربین مداربسته دام چیست؟

یکی از رایجترین نوع دوربین های مداربسته، دوربین دام است. به دلیل شکل گنبدی آن (Dome به معنی گنبد) به این نام شناخته می شود. بعد از معرفی کلی دوربین دام فرصت مناسبی است با ویژگیهای این دوربین بیشتر آشنا شویم.

کیفیت تصویر از ویژگی های مهم هر دوربین مدار بسته است. این ویژگی در دوربین  را با واحد مگاپیکسل نمایش می دهند. پیکسل یا Pixel در تصاویر دیجیتالی کوچکترین جزء ساختاری تصویر است. در اینجا مگاپیکسل، نشانه شمار عناصر گیرنده تصویر یا تعداد عناصر نمایشی نمایشگرهای دیجیتال است. دوربین های مداربسته دام در انواع کیفیت تصویر 1، 2، 3، 4، 5 تا 8 مگاپیکسل تولید می شوند.

کاربرد دوربین دام چیست ؟

با توجه به شکل بدنه دوربین های دام،  می بایست آنها در زیر سقف و اغلب در محیط های داخلی از آنها استفاده شود. از طرفی جنس بدنه آنها بیشتر از پلاستیک است و مقاومت کمتری در مقابل شرایط بد آب و هوایی دارد. با این حال مدل‌هایی از این دوربین وجود دارند که بدنه فلزی داشته و می توان در محیط های خارجی از آنها استفاده نمود.

تفاوت دوربین اسپیددام و دوربین دام چیست

دوربین اسپیددام

تفاوت دوربین اسپیددام با دوربین مداربسته دام چیست این سوالی است که ممکن است پاسخش برای شما جالب باشد. نوع دیگر دوربین های مداربسته دوربین اسپیددام است. این دوربین ها دارای قابلیت چرخش به جهات مختلف و زوم از راه دور هستند. شکل ظاهری این دوربین ها گرد و مدور است.

برد دید: لنز بکار رفته در این دوربین ها معمولا از نوع وریفوکال است و تا فواصل  بسیار دور را می توان زوم کرد و پوشش داد. به این ترتیب می توانند تصاویر را در جهات مختلف ثبت کنند.

نصب: با توجه به این که دوربین دام اغلب مصارف معمولی دارند برای محیط های سربسته و زیر سقف مناسب هستند. در حالی که دوربین های اسپیددام در ارتفاع نصب می شوند و بیشتر برای محیط های وسیع مناسب هستند.

خرید مستقیم دوربین مداربسته سقفی

نوع لنز

از عوامل موثر بر کیفیت تصویر، لنز است. به طور کلی دوربین مداربسته دام از نظر نوع لنز در دو دسته لنز ثابت (Fixed lens) و لنز وریفوکال (Varifocal Lens) قرار می‌گیرد. لنزهای ثابت دارای یک فاصله کانونی مشخص هستند که شامل 2.8، 3.6، 6 و میلی متر و .. می‌باشد. در لنزهای ثابت امکان زوم بر روی سوژه‌ها وجود ندارد.

در دوربین مداربسته دام با لنز ثابت هرچه فاصله کانونی کمتر باشد زاویه دید دوربین بزرگتر بوده و تصاویر وایدتری خواهیم داشت. لنزهای وریفوکال دارای دو فاصله کانونی هستند و بنابراین امکان زوم مکانیکی در آنها وجود دارد. برای مثال لنز 2.8-12 دارای زاویه دید 105 تا 60 درجه است بدین معنی که لنز دوربین می‌تواند فواصل بین این دو بازه را زوم کرده و ببیند.

قابلیت دید در شب دوربین دام

با توجه به کمبود نور در شب، دسترسی به تصاویر با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار است. از طرفی امکان استفاده از منبع نور سفید به دلیل جلب توجه کردن وجود ندارد. بنابراین از امواج نور IR برای ثبت تصاویر استفاده می شود. بیشتر دوربین های دام و انواع دیگر دوربین های مداربسته دارای قابلیت دید در شب IR هستند.

برای ارتقا سطح کیفیت تصاویر مداربسته در شب تکنولوژی جدیدتری ابداع شده است که به آن دید در شب مادون قرمز EXIR می گویند. در این تکنولوژی کیفیت تصاویر به مراتب بالاتر از نور مادون قرمز معمولی یا IR است.

خرید مستقیم دوربین مداربسته سقفی

اگر می خواهید به صورت مستقیم و بدون واسطه دوربین های مداربسته سقفی را خریداری کنید، حتما همین حالا با شماره تماس های موجود در این وبسایت تماس بگیرید. دوربین های مداربسته دام را می توانید در انواع مدل ها و با کیفیت های متفاوت برای مکان مد نظر خود تهیه و خریداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما